Lühend UTM tuleb ingliskeelsetest sõnadestUrchin Tracking Module ja selle kaudu jälgib Google sinu jagatavaid linke. Milleks see hea on?
Kampaaniat tehes jagad ju kampaanialinke erinevates keskkondades: Facebookis, Instagramis, enda e-posti kontaktidele ehk meililistis. Igas keskkonnas jagatavale viitele anna kaasa oma UTM-tag, sest see lihtsustab hiljem Google analüütika tööriistaga ehk Google Analyticsis kampaania tulemuste kohta järelduste tegemist. Võib-olla on sul ühe kampaania kohta liikvel erinevad versioonid? Ka neile saab anda kaasa oma ainulaadse UTM-tagid.
Luua saad neid kahes keskkonas: HubSpotis või Campaign Url Builderis. Hetkel tuleb vaatluse alla viimane variant.
UTM-siltide loomist lihtsustab Google' tasuta tööriist Campaign Url Builder. Selleks mine aadressile: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/. Ja keerulist pole siin midagi, tuleb hakata lihtsalt järjest välju täitma:
Vormi lõppi jõudes, peaks avanema selline pilt. Klikka pildil, et suuremalt näha.
Vajutades nuppu Copy URL saad lingi, mida vastaval platvormil jagada. Kuna hetke näites sai Campaign Source’iks ehk kampaania allikaks märgitud Facebook, siis jagame kopeeritavat linki seal:
Igasuguste kampaaniate paremaks märgistamiseks ja ideede genereerimiseks, soovitan jälgida enda postkasti tulevate või jagatavate reklaamikampaaniate viiteid. Kindlasti oskad neid nüüd veidi rohkem märgata ja lugeda!
Mine enda Google Analyticsi kontole. Vasakust paanist vali Acquisition -> All Traffic, selle alammenüüst Source/Medium. Ning paremal pool ongi näha facebook/cpc lingi kaudu tulnud külastajad.
2016