🏠

Kuidas lisada kampaanialingile UTM-tagi?

24.04.2019

Mis on UTM-tag ja kuidas neid luua?

Lühend UTM tuleb ingliskeelsetest sõnadestUrchin Tracking Module ja selle kaudu jälgib Google sinu jagatavaid linke. Milleks see hea on?

Kampaaniat tehes jagad ju kampaanialinke erinevates keskkondades: Facebookis, Instagramis, enda e-posti kontaktidele ehk meililistis. Igas keskkonnas jagatavale viitele anna kaasa oma UTM-tag, sest see lihtsustab hiljem Google analüütika tööriistaga ehk Google Analyticsis kampaania tulemuste kohta järelduste tegemist. Võib-olla on sul ühe kampaania kohta liikvel erinevad versioonid? Ka neile saab anda kaasa oma ainulaadse UTM-tagid.

Luua saad neid kahes keskkonas: HubSpotis või Campaign Url Builderis. Hetkel tuleb vaatluse alla viimane variant.

Campaign Url Buidler

UTM-siltide loomist lihtsustab Google' tasuta tööriist Campaign Url Builder. Selleks mine aadressile: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/. Ja keerulist pole siin midagi, tuleb hakata lihtsalt järjest välju täitma:

  1. Website URL—jagatav link, olgu see siis kampaanialeht või toode, millel reklaami teed.
  2. Campaign Source—kampaania platvorm, kus antud linki jagad - FB, uudiskiri vm.
  3. Campaign Medium—tĂĽĂĽpi: bänner, postitus, cpc (cost per click ehk maksumus kliki kohta) jne.
  4. Campaign Name—kampaania nimi, soovitav anda midagi sellist, mis hiljem analĂĽĂĽtikat vaadates ka tähendust kannab, nt mai_2019, jõulud jne.
  5. Campaign Term—kampaania märksõnad. Kasutades koos AdWordsiga, siis märksõnad saad sealt. Muidu tasub ettevõtte siseselt kokkuleppida, mida täpselt siia lisate.
  6. Campaign Content— lisa siia sõnad, kampaania sisu või kujunduste eristamiseks: sinine, retargeting jm.

Vormi lõppi jõudes, peaks avanema selline pilt. Campaign Url Builderis Utm-tagi väljade täitmise näidis Klikka pildil, et suuremalt näha.

Vajutades nuppu Copy URL saad lingi, mida vastaval platvormil jagada. Kuna hetke näites sai Campaign Source’iks ehk kampaania allikaks märgitud Facebook, siis jagame kopeeritavat linki seal: UTM-tagiga kampaanialingi

Igasuguste kampaaniate paremaks märgistamiseks ja ideede genereerimiseks, soovitan jälgida enda postkasti tulevate või jagatavate reklaamikampaaniate viiteid. Kindlasti oskad neid nüüd veidi rohkem märgata ja lugeda!

Kuidas Google Analyticsis tulemusi vaadata?

Mine enda Google Analyticsi kontole. Vasakust paanist vali Acquisition -> All Traffic, selle alammenüüst Source/Medium. Ning paremal pool ongi näha facebook/cpc lingi kaudu tulnud külastajad.
Google Analyticsis UTM-tagitud lingi jälgimine


Tekkis kĂĽsimus - kirjuta!

2016